Vinterforkjølelsen er her !

Vinteren og er her i all sin prakt. Mange rammes av forkjølelse i denne tiden. Forkjølelsen kan bringe med seg bihulebetennelse eller langvarig hoste. Vi velger homeopati!

Hvem rammes hardest?
Temperaturforandringene gjør barna syke og mange må på antibiotika. Dette kan føre til «onde sirkler» det ikke alltid er lett og komme seg ut av.
Situasjonen skaper stress og misnøye i familien.

Eldre mennesker kan også slite med å komme seg ut av forkjølelsen. Her er det spesielt lungebetennelse som er den store frykten.

Som homeopat har jeg i årevis tatt imot slike tilfeller hver høst, og svært ofte blir den allmenne helsen bedre rustet etter homeopatisk behandling.

En stor markedsundersøkelse (MMI), viste at over 50% av den norske befolkningen oppsøker alternativ behandling i slike tilfeller. Det være seg pasienter med astma, hoste, bronkitt, lungebetennelse, ørebetennelse, halsbetennelse og bihulebetennelse.

Akutte og kroniske plager

Homeopatisk medisin virker godt både som akutt behandling og kronisk. Med kronisk mener jeg å behandle pasienter med stadig gjentatte infeksjoner. Behandlingen virker også forebyggende.

Hva gjør homeopaten?
Behandling med homeopatiske medisiner hjelper kroppen til å gjenvinne egen helbredelse. Kroppen kommer i balanse og oppnår et bedret immunforsvar, slik at den klarer å få bukt med plagene før plagene tar over kontrollen på organismen vår.

Individuelt tilpasset

Det er viktig å vite at denne behandlingen er individuell medisinsk behandling.
De homeopatiske medisiner som blir valgt i et gitt tilfelle er tilpasset pasientens individuelle reaksjonsmønster.
Det er nemlig ikke slik i homeopatien at vi har èn medisin mot halsbetennelse eller èn medisin mot bihulebetennelse.
Hver enkelt medisin er tilpasset et helhets-symptom-bilde.

Symptomene varierer sterkt fra pasient til pasient og homeopaten er opptatt av alle symptomer som opptrer ved sykdom. Ikke bare de grovskisserte symptomene som sår hals eller smerter i øret, men fargen i ansiktet ved sykdom, sinnstemning ved sykdom, høy eller lav feber etc.etc.

Derfor skal man ikke bruke ”andres” medisiner, selv om de har den samme diagnosen.

Ved å bruke homeopatisk behandling ved ”høstforkjølelser” vil man i mange tilfeller unngå antibiotika, styrke immunforsvaret og oppnå en bedret ”allmentilstand ”i familien.
Homeopatiske medisiner er fremstilt av stoffer fra plante, dyre og mineralriket i fortynnet form. Medisinene gir ingen bivirkninger men kan i enkelte tilfeller gi en forværring av de allerede tilstedeværende symptomer før bedring inntreffer. Man kan også bli litt trøtt en kort periode etter inntak av homeopatisk behandling.
Dette er ikke bivirkninger, men en reaksjon som avtar raskt.

Hvor lang tid tar behandlingen?
Førstegangsintervjuet bruker en homeopat èn til to timer på. Dette koster varierende fra 900-1000 kroner. Oppfølging skjer vanligvis etter to uker og koster omtrent halvparten.
Det er viktig å følge opp behandlingen til ønsket resultat er inntruffet. Dette vil være en fordel når en senere har bruk for behandling igjen.

Forskning

Det er gjort mye forskning på homeopatisk behandling av øvre luftveisinfeksjoner. Sjekk ut denne studien på bihulebetennelse:

og denne studien på Influensa:

om forskning på homeopatisk behandling av infeksjoner:

Andre gode tips!
Daglig doser med vitamin C
Svarthyllekstrakt (som forebyggende og akutt hjelp)
Tran eller Omega 3 fettsyrer hele høsten og vinteren.
Da håper jeg vi kan nyte vinteren med liv og lyst!